.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سید مهدی هاشمی جایگزین داود احمدی‌نژاد؟

برخی منابع خبری روز چهارشنبه اعلام کردند که سید مهدی هاشمی جایگزین احتمالی داوود احمدی نژاد خواهد بود.

به گفته یک منبع آگاه، پس از استعفای داوود احمدی نژاد برادر محمود احمدی‌نژاد از ریاست بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری که دلیل رسمی آن «بیماری و کسالت» ذکر شد؛ احتمال انتصاب سید مهدی هاشمی سرپرست سابق وزارت کشور به جای وی تقویت شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که به گفته خبرگزاری مهر، پیش از این برخی اخبار تائید نشده و غیر رسمی بر احتمال انتصاب سید مهدی هاشمی به جای اسفندیار رحیم مشایی در سازمان گردشگری تاکید داشت. با این حال، بیانیه‌های محکم روابط عمومی این سازمان و اظهارات صریح آقای مشایی نشان داد که استعفای وی چندان مطرح نیست و اعتراضات وسیع روزهای اخیر که دامنه آن حتی به مراجع عظام هم کشیده شده، موثر نبوده است.

بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری مخصوصاً به دلیل حضور برادر بزرگ احمدی‌نژاد در راس آن، نهادی بسیار مهم و اثرگذار محسوب می‌شد تا آن حد که داوود دانش‌ جعفری وزیر سابق اقتصاد در مراسم تودیع خود «ادعا» کرد بسیاری از اظهارات یا تصمیمات اشتباه رئیس‌جمهور ناشی از گزارش‌های غیرکارشناسی این بخش بوده است. این اهمیت باعث گشت که استعفای حاج داوود احمدی‌نژاد در محافل سیاسی بازتاب وسیعی پیدا کند و دلایل مختلفی نیز درباره آن مطرح شود، هر چند که منابع نزدیک به دولت هرگونه ارتباط میان این استعفا با انتصاب علی کردان به عنوان وزیر کشور یا پرونده عباس پالیزدار را شدیداً تکذیب کرده‌اند.

سید مهدی هاشمی که گفته می‌شود بسیار به احمدی‌نژاد نزدیک است برای سه ماه سرپرست وزارت کشور بود اما رئیس‌جمهور نهایتاً به دلیل آن که هاشمی نمی‌توانست رای اعتماد مجلس را کسب کند از معرفی وی به عنوان وزیر کشور صرفنظر کرد.


سید مهدی هاشمی کیست؟

سید مهدی هاشمی همان شخصی است که دو سال قبل از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان یکی از اقوام نزدیک رئیس‌جمهور معرفی شد. برخی سایت‌ها نیز او را پسر خواهر محمود احمدی‌نژاد دانستند که البته با واکنش شورای اطلاع‌رسانی دولت مواجه و «دروغ» خوانده شد. او متولد سال 1342 در تهران است که گفته می‌شود در حال ارایه پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود در رشته معماری است.

هاشمی با انتخاب احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور در تاریخ 23 مرداد 1384 برای تصدی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به مجلس هفتم معرفی شد. اما با مخالف نمایندگان از دستیابی به این سمت باز ماند. وی سپس به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور منصوب و چندی بعد با حفظ سمت در حوزه ریاست سازمان شهرداری‌ها مشغول به کار شد.

سید مهدی هاشمی سپس در تاریخ 13 دی 1386 با حکم رییس جمهور به سمت ریاست ستاد تبصره 13 نیز منصوب گشت. این درحالی بود که در همین ماه، علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی نیز وی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون تیراندازی منصوب کرد.

هاشمی در سال 1386 فعالیت‌های گسترده ای در 4 شغل خود داشت. وی در تاریخ 28 اردیبهشت سال جاری طی حکمی از جانب رییس جمهور به سرپرستی وزارت کشور منصوب شد./شهاب


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

abbas 31 مرداد 1387
بابا اگه کار زیاد دارین ، یکم هم بفرستین این طرف ، چرا 3 تا 3 تا کار می دین به یکی ! فکر می کنین می تونه از عهده این همه کار بر بیاد !
نا شناس 12 آذر 1390
فدراسیون تیراندازی که اصلا رای گیری داره پس معلومه ندونسته یه چیزی میگی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.084 seconds.